Webbanalys
Spårning och analys av data är lika viktigt för våra kunder som det är för oss, vi behöver veta vad insatserna ger så att vi kan optimera ännu bättre.
Analys av data
Vad vet du om dina besökare? Analys och konverteringsoptimering (CRO) handlar om att hitta och förstå användarens intentioner. Målet är att bättre förstå användarens behov och att matcha det så att en konvertering kan ske.
Eftersom vi ofta arbetar med att driva in trafik till siter så vill vi också gärna se till att användarna blir omhändertagna, därför är analys en viktig del av vårt arbete. Med hjälp av analys kan vi kartlägga beteenden på hemsidan och se var det finns potentiellt rådande brister.
Så arbetar Raw Digital med webbanalys
Vi tittar på beteende och möjliga beteendeförändringar. Med hjälp av analys kan vi forma insikter som sedan blir till handlingar, på så sätt kan vi tillgodose behovet hos användaren. Vår filosofi är att arbeta med insikter som förvandlas till åtgärder. Vi arbetar både operativt och strategiskt med webbanalys, det kan innebära att justera spårning för en webbsida eller att planera en lansering där ny spårning ska implementeras. A/B-test är även ett ämne som ligger oss varmt om hjärtat, där vi även där kan hjälpa till med det strategiska och operativa arbetet.
Följande verktyg arbetar Raw Digital med:
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Google Data Studio
- A/B-test
- Webbanalys
- Utbildning inom ovanstående
Raw Digital är certifierade inom Google Analytics och Google Tag Manager. Vill du veta hur vi kan hjälpa ert företag att nå era mål?